Om det ändå kunde snöa pengar

Den här dagen började ju bra.

Snön står som lovikavantar i backen. Detta kommer med största sannolikhet orsaka "kaos" i spårvagnstrafiken. Om ett par timmar ska jag ner till stan. Ingen bra kombination.


Betalade räkningar tidigare, den största högen med papper på länge så nu har jag ett överlevnadskapital på 2400 kr. Smaka på den, tvåtusenfyrahundra kronor på trettioen dagar.
Det blir alltså 77 kr om dagen och då har jag inte ens räknat in att jag måste ladda busskortet också vilket brukar landa på runt 600 spänn.

Alltså kan man ju lugn säga att Willys hylla med nudlar kommer bli rensad och jag kommer vara grinig till den 25:e mars.

Den enda fördelen med detta är att jag fyller dagen efter löning nästa gång. Gudarna ska veta att då ger jag blanka f-n i hur mycket kapital jag har, jag ska födelsedagsshoppa brallorna av mig.




Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0