Stress

Min värsta fiende: Stressen. Hur hanterar man stress på bästa sätt? Jag blir bara irriterad och tankspridd..

Idag har jag haft så mycket att tänka på att jag knappt har fått något gjort alls och det blir nog inte bättre imorgon.

Så här ser min "Att göra"- lista ut för morgondagen
Upp sjukt tidigt, städa och duscha + andra morgonbestyr.
Åka och shoppa kläder, gå på systemet, köpa fika och annat till kvällen, skicka iväg paket och köpa present till kompis och kusinbarn.
Hem igen, fixa fika och göra mig iordning för kvällen.
17.00 kommer släkten på kalas.
19.00 kommer kompisarna på fest.

Jag vet hur det kommer att bli... Jag börjar morgonen med att vara grinig eftersom jag vet att jag kommer att stressa hela dagen. Sedan åker jag till ett närliggande köpcentrum med mamma och ylva, där kommer jag fastna i någon klädbutik och vips så har ett par timmar försvunnit. Då börjar jag känna stressen krypa på och rusar iväg till systemet där jag köper alldeles för mycket alkohol. Sedan in på mataffären där jag inte kan välja om jag ska bjuda släkten på kanelbullar eller rulltårta, eller om mina kompisar föredrar grillchips framför jordnötter till ölen.

När jag väl har kommit hem innanför dörren så kommer jag på att jag glömde köpa nått viktigt, det gör jag jämt. Vid det här laget känner jag för att ge upp och ringa återbud till alla, men icke då. Jag river ut hela garderoben och börjar prova alla de kläder som jag redan har provat 50 gånger förut och beslutar tillslut att ta den outfit som jag provade först av alla. Jag måste hinna sminka mig, fixa håret, brygga kaffe och duka fram innan släkten kommer. Helt plötsligt är klockan 16.59 och det ringer på dörren.

Och mitt i allt det där ska jag hinna fylla år, wish me luck..

image129

Ps. Var snäll mot mig imorgon, det är den bästa present jag kan få.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0