No poo

OBS! Detta inlägg handlar om hårvård (dvs tråkigt för dig som inte är intresserad av sånt).

Metoden kallas för No poo (no shampoo), det finns olika tillvägagångssätt men jag tänker prova modellen där man använder sig av balsam och inpackningar.
Anledningen till detta är att det i schampo finns en massa ämnen som gör håret oljigt eller torrt och som sliter mer än nödvändigt. Eftersom jag har tjockt, självlockigt hår som lätt blir torrt av för mycket tvätt och produkter så borde denna metod vara exemplarisk.

Vill du veta mer om No poo-metoden så finns det massa info på http://www.lockig.se/.


Igår gjorde jag min sista schampo-tvätt och sov med "plopp" eller plunking som det heter på engelska, det gör att håret lockar sig mer. Hur det går till ser du här.

image123
(Ja, det är din t-shirt P)



Nu är det dags för skolan och sedan är det heeeeelg!

Kommentarer
Postat av: P

Jahapp, då är den tröjan helt rödfärgad nu då?! :P

2008-03-15 @ 16:53:41
Postat av: P

Jahapp, då är den tröjan helt rödfärgad nu då?! :P

2008-03-15 @ 16:54:50
Postat av: Maddiie

tråkigt att inte bandyns mekka vann finalen igår

2008-03-16 @ 16:12:59
URL: http://maddiies.blogg.se
Postat av: klara

härligt att du behåller det rött :) och det ska bli så himla kul att se hur lockig du kommer bli. du kommer bli sjukt snygg med den här metoden. idag ska jag själv köra en kokosmjölk med kakaoinpackning hade jag tänkt :D

2008-03-20 @ 15:00:07
URL: http://kurvigheter.blogspot.com

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0