TV-avgift..

Jahapp, nu har den kommit igen den sabla fakturan för TV-avgiften.. 510 kr till "public service", vadå service? Har jag bett om det kanske? Jag skippar gärna Svt, SR och UR om jag slipper betala 2032 kr om året.. Suck.. Inte nog med att jag till största del lever på studielån som så småning om ska betalas tillbaka, jag måste alltså betala TV-avgift med pengar som jag har lånat! Suck igen..

Tänk om jag som en (typ) vuxen medborgare i detta land någon gång kunde få bestämma vad jag lägger mina pengar på, vilken "service" jag vill ha? Visst, det finns många i detta avlånga land som tjänar så de har råd att betala skiten plus lite annat men alla de andra då? De som precis har råd att handla mat eller blöjor till ungen efter att de "vanliga" räkningarna är betalda?

Om jag fick välja (men det kommer ju knappast att hända) så skulle jag 510 gånger hellre ge pengarna till välgörenhet eller något i den stilen, för där känns det ändå som att det gör någon riktig nytta. Det är människor som dör av svält, som inte får gå i skolan, som tvingas till prostitution osv men det är inte där man ska lägga sina pengar, å nej, utan vart ska dom gå? Jo till tv-jä*la-avgiften. Det låter ju rätt, eller hur?

AAAAh! Nej, jag är inte arg, jag är skitarg.

image91



Kommentarer
Postat av: Danni

Surt, och svt, UR, sr och de andra är ju inte världens roligaste :/

2008-01-17 @ 19:11:08
URL: http://miumiu.blogg.se
Postat av: Linda

gör som jag betala några gånger o sen skriv ett brev att du inte längre har ngn tv :)

2008-02-03 @ 20:42:21
URL: http://pindus.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0