I'm Back!

Bloggen har fått vila nu ett tag men nu ska jag komma igång igen. Nyårshelgen var trevlig, mådde som jag förtjänade dagen efter men jag ska inte klaga. Vi hade roligt, åt god mat och drack gott vin.

Nu är jag hemma igen och imorgon börjar allvaret.. Sista terminen nu sedan kommer inte jag sätta min fot på komvux på ett bra tag (förhoppningsvist aldrig). Det är inget större fel på komvux men jag vill så gärna gå vidare nu och börja läsa på högskola. Undrar var jag hamnar någonstans, spännande =)

Idag har det varit en rätt knepig dag, träffade en människa som jag inte har sett på 1,5 år. Det gick bra iaf, det är jag glad över.. Drömmer mig bort lite och gamla minnen ploppar upp i hjärnan.. En del bra och andra mindre bra. Huvudsaken är ju att det mesta har ordnat upp sig och att vi båda har lappat ihop våra liv så gott det går.

Nu sitter jag här och oroar mig lite över att börja plugga igen, jag hoppas att motivationen håller i sig terminen ut så det inte blir som den förra. Är inte kul att sitta veckorna innan terminen är slut och försöka göra klart allt man borde ha gjort för länge sedan, men jag ska göra mitt bästa nu och ta mig själv i kragen. Börjar bli lite smått nervös inför högskoleprovet också, har fått en massa tips på hur jag ska förbereda mig men det är ändå svårt att blir riktigt klok på det där provet.. Håll tummarna för mig =)


Utgång i lördags:

 

God fortsättning!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0