Årslista 2007

1. Gjorde du något i år som du aldrig gjort förut?
Reste utomlands med systra mi i början på året och var sommarledig i fyra veckor för första gången på fyra år.


2. Höll du några av dina nyårslöften? Kommer du ha några nya för nästa år?

Inga löften, snarare nya mål. T.ex att plugga klart på komvux, och det är ju snart avklarat.


3. Dog någon som stod dig nära?

Ingen som stod mig nära men en barndomskamrat blev ängel.


4. Blev någon/några av dina vänner föräldrar i år?
Två av mina kusiner blev föräldrar =)


5. Vilka länder besökte du?

Kanarieöarna.


6. Är det något du saknade år 2007 som du vill ha år 2008?

Hm.. ja det skulle vara mer motivation då och en större lägenhet.


7. Vilket datum från år 2007 kommer du alltid minnas, och varför?
Har minne som en guldfisk så något datum kommer jag inte på. Finns många trevliga minnen jag

kommer att bära med mig in i det nya året.

8. Vad var din största framgång i år?

Mina betyg för höstterminens kurser.


9. Största misstaget?

Borde ha gett vissa människor en andra chans.. Men ja, ingen är perfekt.


10. Har du varit sjuk eller skadat dig?

Jo, plingplongtaxi till plåstersjukan en gång pga smärta som jag inte vet var den kom ifrån.


11. Bästa köpet?

Kameran och stövlarna från torrid.
 

12. Vad spenderade du mest pengar på?
Förutom hyra och sådant så skulle jag säga kläder.


15. Gjorde någonting dig riktigt glad?

Ja mycket, speciellt min familj och vänner. Blir alltid glad när jag tänker på vilka underbara
människor jag har runt mig.


16. Vilka sånger kommer alltid att påminna dig om år 2007?
Big girls don't cry (Fergie), Clothes off (Gym class heroes), If i just lay here (Snow patrol), Umbrella (Rhianna) plus en massa andra.

17. Var du gladare eller ledsnare i år jämfört med tidigare år?
Gladare skulle jag nog säga, fast det har gått mycket upp och ner.


18. Vad önskar du att du gjort mer?

Tränat och umgåtts med familjen.


19. Vad önskar du att du gjort mindre?

Oroat mig för saker jag inte styr över.


20. Hur tillbringade du julen?

Med familjen, vi planerade nästa jul som kommer att firas i Thailand =)


22. Blev du kär i år?

På sätt och vis..


23. Hur många one night stands?

Min ensak.


24. Favoritprogram på TV?

Greys anatomy, Ugly Betty, Idol, Bonde söker fru, Parlamentet m.fl.


25. Hatar du någon nu som du inte hatade i början av året?

Nej, hata är ett starkt ord.


26. Bästa boken du läste i år?

Oj, svårt.. Det får bli Mias hemlighet av Maria Eriksson.


27. Största musikaliska upptäckten?

Chris Daughtry, snygg är han och en duktig sångare.


28. Något du önskade dig och fick?

Ja, fick det jag önskade mig både när jag fyllde och på julafton. Samt en mycket fin tavla som min mamma har målat.


29. Något du önskade dig men inte fick?

Ja, men det är inget man kan köpa för pengar..


30. Årets bästa film?

Usch vad svårt, har sett så många.. Underbar och älskad av alla var rätt så rolig, men det finns säkert någon annan jag tyckte var bättre (skyller på minnet igen..)


31. Vad gjorde du på din födelsedag? Hur många år fyllde du?

Fyllde hela 21 år den 26:e mars. Hade riktigt tårkalas hemma i min lägenhet med familj och släkt, alla instoppade på en yta av 30 kvadrat, trångt men roligt =) Sedan blev det fest men polarna, bubbelvin, mojitos och frågesport.


33. Hur skulle du beskriva din stil år 2007?

Började året med jeans som vanligt men övergick sedan till att använda mer kjolar och klänningar. Vågade lite mer.

34. Vad fick dig att må bra?
Min familj och vännerna, glad att jag har dem. Resan med syrran gjorde gott samt veckan i dalarna med P.


35. Vilken kändis var du mest sugen på?

Hm.. Vin Diesel är given, men det finns nog fler som skulle kunna platsa på listan.


36. Vilken politisk debatt engagerade dig mest?

Klimatfrågan och vårdpolitik i största allmänhet.


37. Vem saknade du?

Alla nära och kära som inte finns kvar i livet.


38. De bästa nya människorna du träffade?

Det hanns med en hel del långa och korta möten med nya människor, alla hade något att tillföra.

39. En värdefull läxa du lärt dig i år?
Slappna av! Jorden går inte under pga mina misstag.

Blandade bilder från året som gått:

    

   

   


Kommentarer
Postat av: Danni

Kul lista :)

2008-01-08 @ 15:23:26
URL: http://miumiu.blogg.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0