Lördag a la Ida

Uppe med tuppen.. eller snarare före tuppen, gick inte och la mig alls igår rättare sagt..
Så är livet för en levande död ;)
Nej då, har ju mina "egenheter" och en av dem är att hoppa över att sova lite då och då. Knappast nyttigt men å andra sidan får jag aldrig så mycket gjort som jag får på nätterna när jag inte sover..
Vad jag gör? Det vill du inte veta..

Nu blev jag lite konfunderad över all tid som går åt efter att ha pysslat klart med mina morgonbestyr. 
För att beskriva det kort så kan jag sammanfatta det i följande lista;

  • Irrar runt efter kaffekoppen, vart ställde jag den nu igen?
  • Hittar kaffekoppen, ut på balkongen för lite frisk vinter-luft.
  • In i duschen. Tvåla, schamponera, i med balsam, raka under armarna osv..
  • Ut ur duschen. Borsta tänderna, topsa öronen, klippa tånaglar, smörja in kroppen, på med deo och parfym.
  • På med kläder, äta frukost bestående av ett glas tranbärsjuice, det dagliga vitaminpillret och två fullkornsbröd med gurka och ägg. 
  • Föna håret och skicka sms, helst samtidigt...
  • Sminka och kladda, platta håret, fixa frisyr, sms:a igen... och igen..
  • Titta i spegeln för femtioelfte gången, ska jag verkligen ha den här frisyren?
  • Kommer på att jag inte har något planerat för dagen, det är ju lördag och jag är ledig. Varför fixa frisyr över huvud taget? Äh, det får bli en hästsvans a la Baryard.
  • Hm.. nu har jag tappat bort mobilen igen... (hittade den under hårfönen..)

Där har du en morgon hemma hos mig.. Sjutton vad jobb man lägger ner för inget. Sitta här och lukta gott med nytvättade kläder och fin parfym men inte ska någon lukta på mig så varför bry sig?
Jo, jag vet varför.. För att man mår bättre, jag mår bättre om jag fixar till mig lite.
En annan sak som jag mår bra av och får mig att dra på smilbanden kan du se här nedan :)




Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0