Julklappar och misshandel

Igår blev det julklappsshopping för hela slanten. Känns skönt att det blev av så pass tidigt i år, istället för dagarna innan som det brukar bli. Köpte även en, eller tre, julklappar till mig själv. Det blev en kjol, en klänning och ett halsband. Måste ju vara fin sen i jul och på nyårsafton (jaja, dessa ursäkter..)

Annars är det skola som gäller som vanligt, har diskussion imorgon i geografi men fattar knappt vad det är vi ska diskutera. Den läraren verkar tro att vi är experter på klimatfrågor allihopa.. Sedan har vi skrivning i socialpsykiatri på fredag, det ämnet är iaf mer intressant än geografi men förstår ändå inte varför de måste göra en skrivning på hela kursen.. Det blir att ta tjuren vid hornen och plugga duktigt.

Såg reprisen av Carin 21:30 häromdagen. Denna gång handlade det om människor som blir misshandlade av sin partner. Unni Drougge var med och berättade om sin nya bok där hon skriver om hur hon levde med en man som misshandlade henne. Denna man var/är agent åt flera kända författare. En del av dessa författare har beslutat att inte ha honom som sin agent längre efter att han blev dömd för att ha misshandlat Unni. MEN en av dessa, närmare bestämt Jan Guillou tyckte inte att han behövde byta agent. Detta med motiveringen att agenten inte är kvinnomisshandlare trots att han blev dömd för detta, samt anser Guillou att allt Unni skriver i sin bok är lögn.
Sånt här gör mig förbannad. Vem är karln att bedöma hurvida Unni blev misshandlad eller inte?
Och så pass bör man ju lita på rättssystemet att den dom agenten fick var riktigt.
Unni sa efter att ha hört Guillous kommentar att det är beviset på att han helt har tappat verklighetsuppfattning, jag kan inte göra annat än att hålla med.

Jag börjar ju fundera hur Guillou tänker egentligen. Handlar det bara om att provocera och därigenom få uppmärksamhet? Suck..

I fredags var jag och kompisarna till Falun. Takida spelade, vi drack cider och frös arslet av oss. Spelningen var okej men ja, kanske inte riktigt min grej. Kul iaf att göra något annat och åka någon annan stans. Kvällen bästa kan ni se på bilden nedan :)

                   image26

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0