Fredag igen..

Jahapp, då var det fredag igen.. Veckorna går så himla fort nu när terminen börjar gå mot sitt slut och "pluggpaniken" börjar krypa på. Typiskt att spara det man ska göra till sista minuten,  jag tycker att man borde lära sig någon gång.. Men men, som man bäddar får man ligga heter det så fint så det är bara att sätta igång.

Igår hade jag föreläsning i geografi.. Lektionen såg ut ungefär så här;
Näringsliv bla bla.. något om primär sektor.. oljeborrning.. och sen var jag borta.
Jag är en dagdrömmare av stora mått och har svårt att hålla koncentrationen ibland (eller ofta). Jag ska inte klaga på läraren, för hon gör sitt jobb, men geografi är inget ämne jag direkt brinner för..
Det är tur att man antecknar för annars skulle jag inte komma ihåg ett skvatt.. och nu kanske ni undrar hur man kan anteckna och dagdrömma samtidigt? Det krävs år av träning men tillslut kommer man på knepen =)

Nu är det bara en föreläsning som står mellan mig och helgledigheten. Idag är det dags för religion och det är inget jag lider av (om man jämför med vissa andra ämnen jag läser) så det ska nog gå bra. Religion i sig låter ju kanske gammalmodigt och tråkigt men läraren i detta ämne gör det både roligt och intressant.

Igår hade det kommit ett kedjebrev till min mailbox. Alltid annars brukar jag göra mig av med dem illa kvick eftersom jag tycker att det är rätt irriterande med folk som skickar sådana, men det här gången var det något som fick mig att kolla vad det handlade om och det ångrar jag nu. I mailet fanns en film som handlade om djurplågeri och det var bland det värsta jag har sett i hela mitt liv, tårarna forsade och jag mådde riktigt illa. 
Jag tänker inte gå in på några detaljer om vad som händer i filmen för jag mår illa bara av att tänka på det, men jag kan iaf berätta att den innehöll scener där djur blir skinnflådda levande för att pälsen inte ska bli förstörd. Dessa pälsar används sedan för att göra jackor, mössor etc.
Ska det få gå till så här? Jag skulle aldrig köpa en päls även om djuren hade blivit "bra behandlade" men det här är ju helt sjukt! Jag hoppas och tror att dessa människor, eller människor som plågar djur över huvud taget får vad de förtjänar i slutändan. Något jag har lärt mig är att man får vad man ger och det gäller alla.

Nu är det iaf dags att börja promenera till skolan. Är lite varmare idag och snön börjar smälta lite smått, men nu har jag ju nya skor så det gör inget om det är snö eller inte för mig =)

Have a nice day!
                                                                                                              image21
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0