Sfi, film och gnälltanter

Dagen började med att jag var två minuter sen till skolan, skulle ha religion, och då hade hela klassen redan hunnit iväg på "hemligt" studiebesök.. Som tur var visste receptionisten vart de skulle så det var bara att ta apostlahästarna och pinna iväg.. Iaf så var studiebesöket på sfi (svenska för invandrare) och det var rätt så kul. Vi pratade om olika religioner och traditioner, en del av deltagarna i sfi har bara varit i Sverige i några månader så det var svårt att göra sig förstådd/förstå ibland, men med lite kroppsspråk och nybörjartolkningar så gick det bra tillslut. 

När jag kom hem så var jag faktiskt lite duktig, skrev klart ett arbete om värdekonflikter. Egentligen ingen större ansträngning nu när jag är klar men man sätter ju upp så många hinder för sig själv innan man börjar att läsa och skriva, så processen blir dubbelt så lång och svår än vad den borde vara.
 
image36  image37
Pluggar duktigt                                                  Hade varit trevligt med en förvarning..


Efter det blev det film och pizza med A, såg den nya versionen av "The hitcher", rätt okej faktiskt. Jag hoppade till både en och hundra gånger, är ju av det lättskrämda slaget så det krävs inte så mycket för att jag ska bli mörkrädd. Har inte sett några spöken inatt iaf som tur är, men lite knepigt med min balkongdörr som helt plötsligt ikväll har slutat gnissla när man öppnar och stänger, och taklampan som får för sig att börja blinka ibland.. Ja, jag vet, jag är paranoid..

 



Imorgon, eller idag är det ju (inte sovit som vanligt).. snarare om ca 2 timmar så är det föreläsnings-dags igen. Den här gången ett sådant där underbart 3-timmarspass, usch.. Ska ha gnälltanten, gör ju inte saken bättre..

Efter det ska jag vara duktig igen och plugga, har skrivit upp allt jag har kvar att göra innan terminen är slut på min väggkalender, det ser inte kul ut.. Har fullspäckat så gott som varje dag fram till jul, MEN jag ger inte upp, det är jag för envis för..

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0