Pastor eller pucko?

371616-55

Är äntligen klar med allt som har med skolan att göra för denna termin. Sista arbetet jag skrev handlade om homosexuella som adoptivföräldrar. Googlade på detta ämne och hittade en kristen församling vars pastor har väldigt provocerande och föråldrade åsikter om homoadoption (tycker jag iaf), bl.a kunde man läsa detta:

"Föräldrarna skall vara barnets förebilder. Ett onaturligt sexualliv är en dålig förebild. Det finns stor risk att barnet tar efter. Vidare är det inte ovanligt med homosexuella pedofiler. Förslaget om att låta homosexuella adoptera barn är dåligt genomtänkt. Man får olustkänslor bara av att tänka på det. Det är osunt och i högsta grad orättfärdigt. Jag ser det som en katastrof. Denna olustkänsla är inte homofobi utan en sund reaktion och det är massor av människor som känner det likadant men många vågar inte tala om det på grund av homomaffians framgångar i vårt land."

Det är alltså en pastor som har skrivit detta! Tror ni mig inte? Se själva på
http://www.crossnet.se/kyrkor/brobyggarna/217.homosexuell.adoption.html

Alltså allvarligt talat.. vi har kommit en bit in på 2000-talet, kärnfamiljen är inte norm längre och nya former av familjesammansättningar ökar hela tiden. Öppna ögonen för guds skull (ja, jag bryter mot det andra budordet..) och inse att en homosexuell är lika mycket människa som en heterosexuell. Spela roll vad man gör eller inte gör i sovrummet, vem man blir kär i eller väljer att spendera sitt liv med. Huvudsaken för mig är att man tar hand om sig själv och inte gör något som kan skada andra.

Suck..

371616-55

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0